fbpx

Minden amit a TikTok-ról tudni akartál!

A vállalkozók többsége szemez már egy ideje a TikTokkal, viszont vannak, akik már aktív tartalomgyártók ezen a platformon. Bármelyik csoportba is tartozik valaki, biztos vagyok benne, hogy tud új dolgokat tanulni a rohamosan változó közösségi média felületről.

Tapasztalataink szerint, a TikTokkal kapcsolatban óriási tévhitek keringenek. A leggyakoribb talán az, hogy a TikTok a fiatalok játszótere, itt csak táncolnak és énekelnek az emberek, általában szórakozásból használják, pénzt keresni meg pláne nem lehet vele. Van pár jó hírem azok számára, akiknek a fejében megfordultak már hasonló gondolatok:

  • Magyarországon több, mint 2.000.000 TikTok felhasználó van.
  • A felhasználók 75%-a már elmúlt 18 éves, ami azt jelenti, hogy fizetőképes, potenciális ügyfelek lehetnek.
  • A felhasználók átlagosan napi 65 percet töltenek a TikTokra feltöltött videók nézegetésével.
  • Naponta 11x nyitják meg az alkalmazást ami azt jelenti, hogy hatalmas figyelem irányul az ide tartalmat gyártó személyek és cégek oldalára. 

A világon a legdinamikusabban növekvő közösségi média platform, ami a legjobb algoritmussalrendelkezik. Itt lehet organikusan a legtöbb elérést generálni, ami azt jelenti, hogy itt lehet a legtöbb potenciális ügyfélhez eljutni. 

Persze ehhez az kell, hogy “jó barátai” legyünk a TikToknak. Na, de mégis hogyan? Egyszerű, mint az egyszer egy.

1. Eleget kell tenni a platform algoritmusának.

A TikToknak egy célja van, minél több ideig a platformon tartani a felhasználót. Ezt pedig úgy lehet elérni, ha eleget teszünk az algoritmus kívánságainak. Amint ez meglesz, meg fogja jutalmazni a felhasználót és a lehető legtöbb emberhez fogja eljuttatni a feltöltött tartalmakat.

Az algoritmusnak pedig az interakciók a legfontosabbak. Minél több interakciót kap egy videó, annál szélesebb körökben fogja megmutatni az embereknek. Persze ennek is van “erősségi” sorrendje. A legfontosabb a “Watch Time”, az az a megtekintési idő. Minél tovább tudja valaki ott tartani a felhasználó figyelmét egy videón, annál több embernek fogja azt megmutatni a TikTok algoritmusa. Ezután jön csak a megosztások száma, a lementések, illetve a lájkok száma. Ebben a sorrendben. Ezeknek kell eleget tenni különböző technikákkal, amiről részletesen is fogunk beszélni a díjmentes előadásunkon.

Mielőtt még belevetnéd magad a tartalomgyártásba, van még pár fontos dolog amit jó ha tudsz.

2. Professzionális TikTok profil felépítése

Az egyik ilyen, az a TikTok profil felépítése.

– Felhasználónév: az automatikusan generált felhasználónév átírása (Javasolt: cégek esetében a brand név, személyes márka esetén a teljes név. Kisbetűkkel és ékezetek nélkül.)
– Fióknév: egy megfelelő név kiválasztása (Javasolt: cégek esetében a brand név, személyes márka esetén a teljes név. Nagy kezdőbetűkkel és ékezetekkel.)
-Profilkép: egy jól kiválasztott kép (Javasolt: cégek esetén logó, személyes márka esetén egy profi fotós által készített portrékép.)
-Bio: A bio, a biography rövidítése, azaz életrajz. Egyszerűen, ez a “magadról” rész. 
-Link: weboldal link elhelyezése, amit majd az 1000 követő elérésénél lehet csatolni.

3. Ha ezek elkészültek, jöhet a cselekvés!

Most, hogy már ismered az algoritmust és a profilod is készen áll a követők felhalmozására, ideje tényleg cselekedni. 

Ehhez mindössze egy 2-3 évnél nem idősebb iPhone-ra és egy jó minőségű mikrofonra lesz szükséged. Azért iPhone, mivel a közösségi média platformok, ebbe beleértve a TikTokot is, szimplán jobban pártolják és jobban kompatibilisek az iPhoneokkal. 

Az elején mindenképpen a mennyiség legyen fókuszban. Idővel persze, az a leghatékonyabb, ha a mennyiség találkozik a minőséggel. Ekkor lehet igazán nagyot robbanni ezen a felületen. 

Ha ezeket használni fogod, már fogsz tudni sikereket elérni a felületen, de azért még megosztunk 1-2 profi tippet is arról, hogyan kell felépíteni egy videót.

4. Százezres megtekintésű videók felépítése

Legfontosabb az első 3 másodperc, ahol muszáj megragadni az emberek figyelmét. Ez legyen ütős, használjunk hook-okat, eszközöket és legyen cselekményes. Ezután jöhet a tartalmi része a videónak, ahol az adott témát jobban kifejtük. Fontos, hogy dinamikus legyen, érdekfeszítő, cselekményes, a lényeg hogy fenn kell tartanunk az emberek figyelmét, hogy ne görgessenek tovább. Használjunk bátran eszközöket.

A lezárás pedig szintén elengedhetetlen része egy profi TikTok videónak. Itt mindenképp legyen CTA (Call to Action) magyarul cselekvésre buzdítás. Mehet egy értékesítési videó esetén az ajánlat, vagy a buzdítás egy adott interakcióra, például: 


– Mentsd le ezt a videót későbbre!
– Küldd tovább egy barátodnak, akivel…
– Hasonló hasznos tippekért kövess be!
…és reggelig sorolhatnám.

Legyél türelmes magaddal, tűzd ki a célodat, hogy mit is szeretnél elérni ezzel a platformmal, aztán pedig nincs más hátra mint előre!  

Ha pedig további hasznos tippekre és tanácsokra van szükséged, találkozzunk a “Vállalkozóként valóban a TikTokon a helyünk?!” díjmentes online előadáson augusztus 10-én.

A weboldalon cookie-kat ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.

 

Adatvédelmi nyilatkozat

 

Adatvédelmi beállítások elmentve!
Adatvédelmi beállítások

Amikor meglátogat egy webhelyet az tárolhat vagy lekérhet információkat a böngészőben, főként sütik formájában. Itt beállíthatja személyes cookie szolgáltatásokat.

Ezek a cookie-k szükségesek ahhoz, hogy a webhely működjön, és nem kapcsolható ki a rendszerünkben.

Az oldal működtetéséhez az alábbi technikai cookie-ek szükségesek
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Összes tiltása
Összes engedélyezése