Minden, amit tudni
akartál a TikTokról!
Minden, amit tudni akartál a TikTokról!
A vállalkozók többsége szemez már egy ideje a TikTokkal, viszont vannak, akik már aktív tartalomgyártók ezen a platformon. Bármelyik csoportba is tartozik valaki, biztos vagyok benne, hogy tud új dolgokat tanulni a rohamosan változó közösségi média felületről.
Tapasztalataink szerint, a TikTokkal kapcsolatban óriási tévhitek keringenek. A leggyakoribb talán az, hogy a TikTok a fiatalok játszótere, itt csak táncolnak és énekelnek az emberek, általában szórakozásból használják, pénzt keresni meg pláne nem lehet vele. Van pár jó hírem azok számára, akiknek a fejében megfordultak már hasonló gondolatok:
- Magyarországon több, mint 2.000.000 TikTok felhasználó van.
- A felhasználók 75%-a már elmúlt 18 éves, ami azt jelenti, hogy fizetőképes, potenciális ügyfelek lehetnek.
- A felhasználók átlagosan napi 65 percet töltenek a TikTokra feltöltött videók nézegetésével.
- Naponta 11x nyitják meg az alkalmazást ami azt jelenti, hogy hatalmas figyelem irányul az ide tartalmat gyártó személyek és cégek oldalára.
A világon a legdinamikusabban növekvő közösségi média platform, ami a legjobb algoritmussal rendelkezik. Itt lehet organikusan a legtöbb elérést generálni, ami azt jelenti, hogy itt lehet a legtöbb potenciális ügyfélhez eljutni.
Persze, ehhez az kell, hogy “jó barátai” legyünk a TikToknak.
Na, de mégis hogyan? Egyszerű, mint az egyszer egy.
- Eleget kell tenni a platform algoritmusának.
A TikToknak egy célja van, minél több ideig a platformon tartani a felhasználót. Ezt pedig úgy lehet elérni, ha eleget teszünk az algoritmus kívánságainak. Amint ez meglesz, meg fogja jutalmazni a felhasználót és a lehető legtöbb emberhez fogja eljuttatni a feltöltött tartalmakat.
Az algoritmusnak pedig az interakciók a legfontosabbak. Minél több interakciót kap egy videó, annál szélesebb körökben fogja megmutatni az embereknek. Persze ennek is van “erősségi” sorrendje. A legfontosabb a “Watch Time”, az az a megtekintési idő. Minél tovább tudja valaki ott tartani a felhasználó figyelmét egy videón, annál több embernek fogja azt megmutatni a TikTok algoritmusa. Ezután jön csak a megosztások száma, a lementések, illetve a lájkok száma. Ebben a sorrendben. Ezeknek kell eleget tenni különböző technikákkal, amiről részletesen is fogunk beszélni a díjmentes előadásunkon.
Mielőtt még belevetnéd magad a tartalomgyártásba, van még pár fontos dolog amit jó ha tudsz.
2. Professzionális TikTok profil felépítése
Az egyik ilyen, az a TikTok profil felépítése.
- Felhasználónév: az automatikusan generált felhasználónév átírása (Javasolt: cégek esetében a brand név, személyes márka esetén a teljes név. Kisbetűkkel és ékezetek nélkül.)
- Fióknév: egy megfelelő név kiválasztása (Javasolt: cégek esetében a brand név, személyes márka esetén a teljes név. Nagy kezdőbetűkkel és ékezetekkel.)
- Profilkép: egy jól kiválasztott kép (Javasolt: cégek esetén logó, személyes márka esetén egy profi fotós által készített portrékép.)
- Bio: A bio, a biography rövidítése, azaz életrajz. Egyszerűen, ez a “magadról” rész.
- Link: weboldal link elhelyezése, amit majd az 1000 követő elérésénél lehet csatolni.
3. Ha ezek elkészültek, jöhet a cselekvés!
Most, hogy már ismered az algoritmust és a profilod is készen áll a követők felhalmozására, ideje tényleg cselekedni.
Ehhez mindössze egy 2-3 évnél nem idősebb iPhone-ra és egy jó minőségű mikrofonra lesz szükséged. Azért iPhone, mivel a közösségi média platformok, ebbe beleértve a TikTokot is, szimplán jobban pártolják és jobban kompatibilisek az iPhoneokkal.
Az elején mindenképpen a mennyiség legyen fókuszban. Idővel persze, az a leghatékonyabb, ha a mennyiség találkozik a minőséggel. Ekkor lehet igazán nagyot robbanni ezen a felületen.
Ha ezeket használni fogod, már fogsz tudni sikereket elérni a felületen, de azért még megosztunk 1-2 profi tippet is arról, hogyan kell felépíteni egy videót.
4. Százezres megtekintésű videók felépítése
Legfontosabb az első 3 másodperc, ahol muszáj megragadni az emberek figyelmét. Ez legyen ütős, használjunk hook-okat, eszközöket és legyen cselekményes. Ezután jöhet a tartalmi része a videónak, ahol az adott témát jobban kifejtük. Fontos, hogy dinamikus legyen, érdekfeszítő, cselekményes, a lényeg hogy fenn kell tartanunk az emberek figyelmét, hogy ne görgessenek tovább. Használjunk bátran eszközöket.
A lezárás pedig szintén elengedhetetlen része egy profi TikTok videónak. Itt mindenképp legyen CTA (Call to Action) magyarul cselekvésre buzdítás. Mehet egy értékesítési videó esetén az ajánlat, vagy a buzdítás egy adott interakcióra, például:
- Mentsd le ezt a videót későbbre!
- Küldd tovább egy barátodnak, akivel…
- Hasonló hasznos tippekért kövess be!
…és reggelig sorolhatnám.
Legyél türelmes magaddal, tűzd ki a célodat, hogy mit is szeretnél elérni ezzel a platformmal, aztán pedig nincs más hátra mint előre!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Így elsők között tudod elolvasni a legfrissebb blog bejegyzéseinket és értesülsz az aktualitásainkról (pl. letölthető anyagok és díjmentes rendezvények)!
HÍrlevél feliratkozás
"*" a kötelező mezőket jelöli